El nostre equip

La Fundació Lotus és una organització sense ànim de lucre operativa des de 1999, i té la missió de promoure el benestar social a través de l’acció social, l’educació i el voluntariat. La Fundació té diferents projectes enfocats a sectors de la societat desafavorits com són malalts oncològics, gent gran necessitada, nens en risc d’exclusió social i medi ambient.

Una de les tasques més importants a la Fundació és donar l’oportunitat de participar en l’alleugeriment del patiment dels altres, inspirar, motivar, dinamitzar, donar suport, educar i guarir.

DAVID URGELES

Fundador de la Fundació Lotus Blau

• Fundador i director de la Fundació Lotus
  • Conferenciant i Coach
  • Graduat amb honors en Sociologia per la Universitat de Colorado a Denver
  • Màster en Filosofia a la Universitat de Leeds
  • Postgrau en Tanatologia per la Universitat de Delaware
  • Estudis en filosofia Vedanta i Budista a l’Índia i a Nova York on va viure durant 20 anys
  • Va treballar al món de l’empresa durant 10 anys com a director de dues empreses a Europa i EUA
  • Va estudiar amb diferents mestres a Europa, EUA i Àsia, practicant i estudiant el Budisme i el Vedanta
  • Entrenament Zen de les vuit portes de John Daido Loori Roshi del Zen Mountain Monastery
  • Estudi de Sui Zen (Shakuhachi) amb els mestres Ronnie Nyogetsu Seldin i Jim Nyoraku Shleffer a Nova York
  • Creació de la Fundació Lotus als EUA
  • Estudi a Sivananda Yoga Vedanta

El seu treball els últims 25 anys

• Assessor d’ètica professional i aplicada a empreses i particulars
  • Coach i conferenciant
  • Cursos de formació en Yoga, meditació i filosofia
  • Director de projecte presons al patíbul de la mort als EUA
  • Director de projecte a centres de detenció juvenil als EUA
  • Director de projectes socials a escoles als EUA
  • Director de projecte per a nens en risc d’exclusió social a Barcelona
  • Director de projecte de suport a gent gran a Barcelona
  • Director de projecte de suport a malalts oncològics a Barcelona
  • Director de projecte de suport al medi ambient a Barcelona
  • Director de la Fundació Lotus als EUA i a Catalunya

BERNAT ALSINA

Bernat Alsina

En Bernat és Graduat en Il·lustració i Disseny gràfic per l’IES Pau Gargallo. És dissenyador, programador, il·lustrador i fotògraf, especialitzat en coordinació de projectes. És soci fundador del International Festival of Urban Sports. Ha treballat per a clients com El País, Dirección General de Tráfico, Foment del Treball Nacional, CIDEM, Bóboli, Ministerio de Indústria y Comercio…

Al 2007 en Bernat uneix les seves forces amb les de la Fundació Lotus Blau, dissenyant i fent el manteniment de la seva pàgina web en karma yoga, com a forma d’ajudar la Fundació a fer arribar el seu missatge a la gent. És així com en Bernat comença el seu camí de karma yoga i l’estreta col.laboració amb la Fundació Lotus Blau, que encara continua.

MARIBEL BOIX

MARIBEL FERNÀNDEZ La Maribel va estudiar traducció del català,  anglès i francès a la facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Autónoma de Barcelona. Es va especialitzar en interpretació de conferències. L’any 2008, tot just després d’uns canvis importants a la seva vida, va conèixer la Fundació Lotus Blau i amb ella el ioga i la meditació. A partir d’aquest fet, la Maribel començaria un important camí d’introspecció que encara continua. L’estiu de 2011 va fer el curs de Professors de Ioga de la Fundació Lotus Blau. Actualment forma part dels voluntaris del Projecte Cuidem els Grans i durant aquests últims anys ha corregit i ha traduït textos per a la Fundació.

NÚRIA BUSCÀ

Núria Buscà

Als 16 anys comença la seva trajectòria en la dansa contemporània a nivell professional i també imparteix classes de dansa, des de sempre interessada pel cos i el moviment. Les dues vessants de la dansa l’artístic i el físic/moviment la porten a estudiar història de l’art, llicenciant-se en història de l’art per la universitat de Barcelona i més tard en Inef també a Barcelona. A partir d’aquí comença la seva curiositat per la relació cos-ment, més tard sorgint una necessitat de descobrir en la pròpia persona la relació entre la dimensió espiritual-mental-emocional-energètica i física. Investiga la relació cos-ment fent un treball personal i fixant-se en les patologies o relacions cos-ment que no funcionen prou bé, orientant-se en tenir cura de nens i nenes que tenen alguna mena de dificultat motriu i/o sensorial. S’especialitza amb un postgrau com a terapeuta en psicomotricitat infantil i crea el mètode de psicomotricitat infantil Acsis que porta a terme en el seu propi centre d’estimulació infantil. Mentrestant tot un procés de creixement personal i d’autodescobriment fa que conegui la Fundació Lotus Blau l’any 2002 i entri en contacte amb el món del yoga, per ella disciplina que uneix perfectament totes les dimensions de l’ésser humà i trobant moltes de les respostes que estava buscant a nivell personal i professional. Es forma com a professora de Hatha Yoga en tres TTC organitzats per la Fundació Lotus Blau i en un TTC de Sivananda i assisteix a diferents retirs de hatha yoga. És professora de Hatha Yoga a la Fundació Lotus Blau des de l’any 2003 i combina aquesta activitat amb la seva tasca com a terapeuta en psicomotricitat infantil i tasques de Karma Yoga a la Fundació.

DAVID IBERN

Empès per una gran necessitat de fer un gir a la seva vida, a la edat de 27 anys en David comença diferents camins que el condueixin cap a més plenitud i benestar. És en aquest moment que contacta amb el Yoga, i des d’aquest moment entén que és una via per a transformar la seva vida.

Compromès amb la Fundació des dels seus inicis i tenint la fusteria com a professió, participa en la construcció del primer centre de la Fundació a Mataró. Al 2003 en David té l’oportunitat de viatjar als Estats Units i col·laborar en la construcció de la primera casa retir de la Fundació a Colorado i també a participar en el primer Curs de Professors de Yoga que es fa allà. Un cop a Mataró comença a fer de professor de yoga a la Fundació. Per ampliar els seus coneixements realitza un  curs de professors de Yoga Sivananda a Brasil i el curs avançat de Professors de Yoga a la Fundació Lotus Blau.

Molt motivat per tenir cura del medi ambient es forma en bioconstrucció en un curs d‘extensió universitària a l’Institut Tecnològic de Lleida i la Universitat de Lleida, aplicant aquests coneixements arreu on treballa.

En aquests moments combina la seva feina de fuster a la Cooperativa Albera, on és soci, dedicada a la construcció de mobiliari per a escoles bressol amb criteris pedagògics i sostenibles, amb les classes de yoga que dóna a la Fundació Lotus Blau

MARTA PETIT

La Marta és Graduada en Arts i Disseny per la Universitat Autònoma de Barcelona en l’especialitat d’Il·lustració a l’Escola Massana de Barcelona. Col·labora amb diferents il·lustradors de renom, treballa com a dissenyadora gràfica i comença una carrera en el món de l’art exposant en diferents ciutats de Catalunya i a la Feria Arco de Madrid. Interessada en el prendre cura dels altres es forma en estimulació senso-motriu i treballa en un centre de psicomotricitat per a la millora d’infants amb problemes en el desenvolupament. Des de molt petita sent una crida important a trobar respostes de la vida que la porten a fer un camí de creixement personal. Al 2006 entra en contacte amb la Fundació Lotus Blau i comença la seva pràctica de Yoga. Molt motivada per tot el que va trobant dins el camí del Yoga i de la Fundació, el 2009 la Marta fa el primer Curs de Professors a la Fundació, i comença a ensenyar classes a la Fundació a jornada complerta. A partir d’aquest moment el Yoga anirà omplint i responent tots aquells buits i preguntes que es feia.

S’ha especialitzat en Hatha Yoga, Yoga a la Paret, Yoga Restauratiu, Yoga Nidra, Yoga Prenatal, Yoga per a nens, Yoga per a malalts oncològics o Yoga per a gent gran. La Marta va completar el Curs Avançat de Professors de Yoga amb la Fundació Lotus Blau el 2011.

NOEMÍ GARCÍA

web  Durant molts anys la Noemí s’ha dedicat a fer de gestora cultural en empreses públiques com Biblioteques de Barcelona i en empreses privades del sector cultural, i al llarg de set anys com a sòcia de la cooperativa Artijoc. La maternitat la va portar a començar a treballar amb els més petits i al mateix temps a treballar-se interiorment, és aquí quan va conèixer la Fundació Lotus Blau i des de fa vuit anys que participa activament a la Fundació, com a practicant de Yoga i meditació, voluntària i membre del Sangha. Està formada en Comunicació No Violenta, va fer el curs de Professors de Yoga de la Fundació Lotus Blau i actualment està estudiant Educació Infantil. La Noe, com a treballadora de la Fundació, és responsable de la tasca de buscar subvencions pels projectes de la Fundació i de donar classes de Yoga i meditació a la mateixa Fundació.

SARAH PALAUS

1  Diplomada en disseny i especialitzada en interiorisme a l’Escola Superior de Disseny i Art Llotja de Barcelona. En finalitzar els seus estudis es va seguir formant en el que més l’apassionava, el disseny de restaurants, hotels i vivendes particulars i després de treballar en diferents estudis d’interiorisme i arquitectura de Mataró i Barcelona, es va llençar a crear el seu propi estudi. La seva pràctica de Yoga comença l’any 2010 a la Fundació Lotus Blau, combinant aquesta pràctica amb la seva professió decideix participar en el Curs de Professors de Yoga de la Fundació i a partir d’aquell moment la seva implicació amb la Fundació ha anat creixent fins avui. Actualment participa com a voluntària a la Fundació impartint classes de Yoga i en el Projecte Cuidem els Grans.

Fundació Lotus Blau
info@fundaciolotusblau.org

Mataró
c/ Sant Antoni, 42. 08301 Mataró (Barcelona), Espanya · Telèfon: +34 93 790 23 21